מחלקת הדרכה

נושא: בין המיצרים
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח), חב"ב (ט ומעלה),
רמת פעילות: קלילה

סוף הדרך- בדרך למקדש…

 מתאים ל: יום חול


 


 


עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:

בית מקדש בתלת מימד (סרטון)


עולים לרגל!


לפעולות נוספות בנושא תשעה באב לחץ כאן


 


 


 


 


 


בוחרים ביישוב/שכונה מקומות שאפשר להקביל למקומות במקדש.


למשל-




  • חנות כלי מוזיקה- מקביל למעלות המקדש, שם הלוויים היו מנגנים.


  • ‫וועד/מועצה/עירייה= לשכת הגזית.


  • מרכז מסחרי= השוק/ הקארדו


  • בי"כ= קודש הקדשים


  • מאפייה = שולחן לחם הפנים


  • עץ זית כלשהו= המנורה


  • עזרת נשים של הבי"כ= עזרת הנשים


  • יער או חורשה= לשכת העצים


  • חדר אוכל או מסעדה- בית המטבחיים


  • מקווה- המקווה


  • מקום שיש בו מדרגות וליד זה עליה כזאת לעגלות- כבש


  • שער היישוב וכיו"ב- שערי ההיכל


וכן על זו הדרך..


 




עושים חידות למעבר בין תחנה לתחנה, כמו בסוף הדרך רגיל.


אפשר לעשות חידות 'זהה את המקום' או כתבי סתרים וכאלה.


ניתן גם לעשות את סוף הדרך בצורת מטמונה- להסבר לחצו כאן


 


בכל 'תחנה' [שמקבילה למקום במקדש] יחכה לחניכים חלק מפאזל, שעליו מודבקת חתיכה מתמונה של בית המקדש.


בסוף מביאים את כל החלקים של הפאזל ומרכיבים אותו 🙂


בנוסף כדאי בכל תחנה לתת לחניכים קטע מידע על אותו מקום בבית המקדש- מה תפקידו, איפה הוא ממוקם, ממה עשוי, וכו'..
העניין הוא שאחרי שהשגנו את כל החלקים של בית המקדש, אפשר לבנות אותו.


 


 



 


 


 


תיוג: בית המקדש, בית מקדש, המקדש, מקדש, בציפייה לבניין אריאל, בניין בית המקדש, מצפים למקדש, סוף הדרך למקדש, פעילות סניפית על המקדש, שבוע המקדש, פעילות סניפית על בית המקדש, פעילות לשבוע המקדש, ט' באב, תשעה באב, ט אב, ירושלים, גאולה, מקומות במקדש.


 

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

עשרת ימי תשובה- הקרב האמתי

"איזהו גיבור הכובש את יצרו" "דבר תורה לעשרת ימי תשובה", "משל ונמשל לעשרת ימי תשובה" המובאים בחוברת הימים הנוראים בהלכה ובאגדה של הרב שלום דוד נקי שליט"א המבארים ששינויי הרגלים והתגברות פנימית – אפילו אחת כמו: התאפקות בשעת כעס, הימנעות מלשון הרע, דורשת מאמץ פנימי גדול מאוד…

ערב עשר המכות

פעולה העוסקת בגיבוש ובאמונה.
ערב חוויתי ומצחיק על עשרת המכות ופסח, ובסופו למידה על משמעותן.