נשלח ע"י סניף פ"ת הדר גנים-בנים , נערך ע"י מחלקת הדרכה.

נושא: כללי
תת נושא: כלליתנועת אריאל
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

כללי המשחק שלנו(פעולה)

מתאים ל: שבת, יום חול


 


 


עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:


לפעולה השניה במערך


איזו עיר משונה- עיר ללא כללים


 


 



1. החניך יבין את הצורך במסגרת וכללים


2. החניך יתעורר לבדוק את משמעות ההשתייכות שלו לתנועת אריאל ואת רעיונות התנועה.


 


 


 



יוצאים מהכללים



המדריך יבחר משחק שאינו מוכר לחניכים,


ויבקש מהם לשחק בו מבלי שיסביר להם את הכללים למשחק.


הגיוני שחלק מהחניכים שכן מכירים חלק מהמשחק ינהלו אותו,


ויתפתחו במהלכו וויכוחים על אופן המשחק וחוקיו.

במצב הזה, נעצור את המשחק ונשאל את החניכים –


מדוע הם מתקשים בניהול סדיר של המשחק?


החניכים יעלו בפני המדריך את הבעיות שגרמו לכך.


נמקד את החניכים לגורם המרכזי – חוקי המשחק לא היו ידועים או ברורים לכולם באופן שווה.

לאחר מכן, יסביר המדריך לחניכים מהם הכללים של המשחק ויבקש מהם לשחק שוב.
יש להניח שהפעם יעבור המשחק בצורה חלקה – ללא וויכוחים, וכולם יוכלו להשתתף בו.


נשאל את החניכים מה היה יותר מוצלח ומה גרם לזה?


נסב את תשומת ליבם שדווקא כשאמרנו את החוקים המשחק היה טוב יותר.



 



כמו קופים?


"קבוצת מדענים הציבה חמישה קופים בכלוב.


במרכז הכלוב הציבו סולם ועליו ערימת בננות.


כאשר קוף מסוים עלה על הסולם כדי לקחת לו בננה,


המדענים שפכו מים קרים על הקופים שנשארו על הקרקע.
לאחר זמן מסוים, כל אימת שקוף כלשהו ניסה לעלות על הסולם,


היו אוחזים בו שאר הקופים או מונעים את עלייתו לסולם באלימות.
במשך הזמן הפסיקו הקופים לעלות על הסולם למרות הפיתוי של הבננות.
ואז המדענים החליפו את אחד הקופים.


הדבר הראשון שהוא ניסה לעשות היה לעלות על הסולם,


דבר שנמנע ממנו בנחרצות ובמהירות על ידי שאר הקופים אשר הכו אותו.


לאחר מספר ניסיונות כואבים הפסיק הקוף המצטרף לחבורה לנסות לעלות על הסולם.
המדענים החליפו קוף נוסף אשר ניסה לעלות על הסולם כקודמיו.


הפעם השתתף הקוף הראשון שהוחלף בהכאת המטפס בהתלהבות רבה.
החלפת הקוף השלישי חזרה על אותו ריטואל,


ובהדרגה הוחלפו שני הקופים הנוספים עד שלבסוף לא נותר אף לא קוף אחד מהקבוצה המקורית.
המדענים נותרו עם חמישה קופים שלמרות שמעולם לא ספגו מקלחת


מים קפואים המשיכו להכות בכל מי שניסה להגיע לבננות.
אם היה ניתן לשאול אותם למה הם מכים את כל מי שמנסה לעלות על הסולם, קרוב לוודאי שהתשובה הרצינית הייתה: 'לא יודע-ככה זה היה מעולם'


-למה לדעתנו הקופים המשיכו להתנהג כך?


-האם יש פעמים בחיים שגם אנו מתנהגים בצורה הדומה לקופים?


-מה אנחנו יכולים לעשות כדי לא להידמות לקופים?


-האם פעם שאלנו את עצמנו למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים?


-האם פעם שאלנו את עצמנו למה אנחנו בתנועת אריאל?


-למה ערכי התנועה הם דווקא כאלה?



 



נגיע עם החניכים להבנה שכדי לשחק במשחק בצורה נכונה חייבים לדעת את חוקיו.


וכמו המשחק – כך גם התנועה.


ערכי התנועה דומים לחוקי המשחק שמכוונים אותנו ומראים לנו את הדרך בתנועה.


כדי להיות חניך בתנועה, חשוב לברר מהם כללי התנועה, ערכיה, יסודותיה וכו' –


כדי שנוכל באמת ללכת בדרכה ולא סתם להתנהג כמו הקופים כי כך היה פה תמיד!





 



 


תיוג: אריאל, תנועת אריאל, תנועת נוער, כללים, מסגרת, גבולות, הכללים של הסניף, כללי התנועה, מה כוללת מסגרת הסניף, מהי תנועת אריאל, התנועה, סניף, הסניף, מסגרת הסניף, חשיבות הכללים והמסגרת.


 


 

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

תורת החיים

קטע עוסק בתנועת אריאל.
על משמעות המושג "תורת חיים בעז"
מאת הרב אלישע אבינר

נוער "בני עקיבא" מורד בהוריו

קטע עוסק בקדושה.
הצעירים טוענים כלפי הוריהם, כי לא הקפידו די על הוראות ההלכה אולם הדרישה של קבוצת "אריאל", שפרשה "מבני עקיבא" – להפריד בפעילות התנועה- אינה מתקבלת בחיוב.

ניהול דיון

מנסים לנהל דיון והחניכים לא משתפים פעולה? לא מצליחים לנהל דיונים ברורים ומסודרים? כמה טיפים למדריך לניהול דיון.