נשלח ע"י אוריאל וייסרוזן סניף פאתח

נושא: במעגל השנה
תת נושא: במעגל השנהיום ירושלים
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

יום ירושלים (פעולה)

מתאים ל: יום חול
  • החניכים ילמדו על מלחמת ששת הימים.

 

הפעולה דורשת קריאה מקדימה של חומר על המלחמה.

 

מהלך הפעולה:

נכין מראש מפה של א"י לאחר מלחמת ששת הימים ונגזור ממנה את החלקים שנכבשו במלחמת ששת הימים.

נראה לחניכים את מפת א"י כפי שנראתה לפני המלחמה ונוסיף בכל פעם חלק נוסף שנכבש עפ"י סדר המלחמה, תוך כדי תיאור קצר של המלחמה. (תחושת הייאוש בארץ לפני המלחמה והנס המפתיע שבניצחון ובכיבוש).

ניתן להיעזר במידע על מלחמת ששת הימים מאתר ויקיפדיה- לחץ כאן.

 

נבחר את אחד הקרבות במלחמה או חייל מסוים שנהרג בה ונספר עליו לחניכים.

למשל: הקרב בגבעת התחמושת, השמעת השיר גבעת התחמושת, השמעה של ההקלטה של כיבוש הר הבית והכותל.

 

 

סיכום:

נדגיש לחניכים שעם ישראל הוא לא עם רגיל. הקב"ה אתנו ועוזר לנו למרות שכלפי חוץ נראה שאין לנו סיכוי. מלחמת ששת הימים היא דוגמא נפלאה לכך- אף אחד לא חשב שנצליח לעבור את המלחמה הזאת, ובסוף לא רק שניצחנו, גם הגדלנו את שטח המדינה כמעט פי שניים. 

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

שמחות במעלות(פעולה)

פעולה עוסקת בשמחה.
לשמחה רבדים שונים- החל משמחה פשוטה וחומרית ועד שמחת יצירה והתחדשות

ערב קורנפלקס

ערב גיבוש עם קורנפלקס.
גם חוויתי וגם מעביר מסר עמוק-
למי ולמה אנחנו משתעבדים?