מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וערבות
סוג פעילות: משחקסיפור או משלפעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: קלילה

מה התורה בשבילי?


מתאים ל:  שבת, יום חול


 



עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:


חוברת חודא תחום בנות התשעט


חוברת חודא תחום בנות התש"ף


הפעולה הקודמת


הפעולה הבאה


 





  • החניכות יבנו שלכל אחת מאיתנו יש תפקיד ויש מהות בעולם.


  • כל אחת בשבט שלנו תלמד לבטא את עצמה ותבין שגם היא יכולה לתרום מהיכולות ומהכישרונות שבהם הקב"ה חנן אותה.






  • משחק "טנגרם" משני סוגים. אם אין לך תוכלי להדפיס את חלקי המשחק ולגזור אותם במדויק (נספח 1)


  • 2 תמונות זהות: האחת בשחור-לבן והאחרת צבעונית. תוכלו לצייר ציור ולצבוע אותו בעצמכן או להדפיס תמונה מהמחשב, כאשר אחת בשחור-לבן והאחרת צבעונית


  • תמונות וציורים המתארים תכונות שונות (נספח 2)


  • סיפור "הילד והתעודה" (נספח 3)


  • בריסטול גדול עם המשנה: "כשם שפרצופיהם שונים…" (נספח 4)




העולם טוב כשהוא מגוון.


נחלק את השבט לשתי קבוצות. לכל קבוצה ניתן משחק "טנגרם" (נספח 1) ונבקש מהן לסדר את החלקים לקבלת ריבוע שלם. קבוצה אחת תקבל משחק "טנגרם" מקורי שבו החלקים הם בצורות שונות ואילו הקבוצה האחרת תקבל משחק שבו כל החלקים בצורת ריבוע בגודל זהה. מן הסתם, הקבוצה עם חלקי המשחק הזהים תנצח, אולם המשחק שלהן לא יהיה מעניין – לא יהיה אתגר בהרכבת המשחק.


נסביר: אומנם לפעמים נראה שקל יותר כשכולן אותו הדבר, אבל בעצם כשכולן אותו הדבר אין חידוש וזה אפילו קצת משעמם…


אפשר להמחיש את זה גם בעזרת שתי תמונות זהות: האחת בשחור-לבן והאחרת צבעונית. מה עדיף?


 


 



מהו התפקיד שלי? לכל אחת יש כוח מיוחד.


נפזר על הרצפה תמונות וכרטיסים שונים המתארים תכונות שונות (נספח 2). נבקש מכל אחת מהחניכות (לפי הסדר או לקום כולן יחד) לבחור כרטיס שנראה בעיניה מתאים ומתאר את זו שיושבת לימינה ולהעניק לה אותו.


נשאל את החניכות מי רוצה לשתף את כולן בכרטיס שהיא קיבלה ולמה היא חושבת שקיבלה אותו.


 


 



מה עושים עם כל הכוחות האלו?


נספר לחניכות את הסיפור על הילד והתעודה (נספח 3). אפשר לספר בעל-פה או רק לתאר את הסיפור.


 


 



נציג לחניכות בריסטול גדול עם המשנה: "כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות" (נספח 4).


נסביר: לכל אחת יש מאפיינים המיוחדים רק לה. הכישרונות והאופי שלה ייחודיים לה והם מה שאנחנו רוצים שהיא תתרום לשבט כולו. כאשר כל אחת בשבט תתרום את התכונות, המחשבות והרעיונות שלה ייווצר לנו שבט מעניין, יוצר ופעיל.


 


 






תיוג: תנועת אריאל, אריאל, תנועת הנוער אריאל, דרכה של תנועת אריאל, תורת חיים בעוז, חודש ארגון, חודש ארגון התשע"ט, חודש ארגון תשעט, חודש אירגון תשע"ט, חוד"א תשעט, חודש ארגון התש"ף, חודש ארגון התשפ, פעולות לשבט יסוד.



 


קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

קליפ סניפי

הכנת סרטון וידיאו היא חוויה לחניכים ויכולה גם להישאר איתם לאורך זמן על ידי כך שכל חניך יקבל את הסרטון.