אשי ורד, סניף עוג"י

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: משחקפעילויות לחופשפעילות סניפית
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח), חב"ב (ט ומעלה),
רמת פעילות: קלילה

סטרטגו אנושי (משחק)


מתאים ל:  יום חול.


 


 



עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:


סוף הדרך- כל המשימות שלא חשבתם עליהם


הרמז!


 


 


הוראות למשחק סטרטגו אנושי – רגיל (ללא ניווט)


 


מטרה: לקיחת דגל האוייב והבאתו לאחראי.


 


תחילת המשחק:


המדריך יחלק את החניכים לשתי קבוצות.


כל חניך יקבל פתק ובו כתובה הדרגה שלו. רשימת הדרגות מצורפת בנספח בסוף העמוד. 


חשוב לשים לב שמספר השחקנים בעלי אותה דרגה בכל קבוצה יהיה שווה.


ניתן להוסיף עוד דרגות. או מספר שחקנים לדרגות קיימות – לפי הצורך (ותוך הקפדה על שמירת ה"כוחות" בין שתי הקבוצות)


 


 


התנהלות: כולם רצים לכל הכיוונים.


כשחניך (שהוא לא פצצה או דגל) יראה חניך מהקבוצה היריבה


הוא יגיד לו- "עצור" ועליו להגיע אליו תוך 3 צעדים אלא אם כן כתוב אצלו אחרת (דרגה 2 או 3).


משווים דרגה. בעל הדרגה הגבוהה יותר לוקח את כל הקלפים כולל קלף דרגה. (ובעל הדרגה הנמוכה- יוצא מהמשחק)


אם הדגל של הקבוצה של בעל הדרגה הגבוהה נמצא בידי בעל הדרגה הנמוכה יותר, בעל הדרגה הגבוהה יחזיר אותו לשחקן בקבוצה שלו שאמור להיות הדגל.


 


מקרים מיוחדים:




  • במידה והשחקן הנתפס הוא פצצה. השחקן התופס נפסל ויוצא מהמשחק.


  • במידה והשחקן הנתפס הוא דגל, השחקן התופס יקח את הפתק שכתוב עליו שזהו דגל וירוץ איתו לאחראי ויתן לו, לפני ששחקן מהקבוצה המתחרה (שהדגל שייך לה) תופס אותו..


  • במידה והדרגות שוות, שני החניכים יספרו עד 10 וירוצו לכיוונים אחרים.

 


 


ברגע שהדגל נתפס והגיע לאחראי המשחק נגמר. והקבוצה שתפסה את הדגל של היריבה- היא הקבוצה המנצחת!


 


 


אופציה למשחק עם ניווט-


מטרה: לקיחת דגל האוייב והבאתו לאחראי.


          צבירת נקודות רבות לפי הטבלה המותאמת לכל משחק,                 


          כשלקיחת הדגל שווה 10 נקודות יותר מהאפשרות האחרת הכי גבוהה לצבירת נקודות.


 


לפני המשחק המדריך:




  • יסמן נקודות במפת התצ"א


  • יכין שאלה/קוד לכל נ"צ


  • יכין טבלה כמה כל נ"צ שווה.

 


תחילת המשחק:


כמו במשחק הרגיל. ובנוסף-    


כל קבוצה תקבל 2 מפות תצ"א של אזור המשחק הכוללת שמות רחובותמבנים.


 


התנהלות:


כמו במשחק הרגיל.


כל קבוצה מחליטה איך ובאילו מטרות להתמקד.


ב"תקיפה"- בעל הדרגה הגבוהה לוקח גם קלפי נקודות


 


בסיום המשחק- סופרים נקודות, והקבוצה בעלת מספר הנקודות הגבוהה ביותר- מנצחת.


 


 


 



 


 


תיוג: משחק, טקטיקו, סטרטגו, משחק אנושי, טקטיקו אנושי, סטרטגו אנושי, משחק ניווט, ODT, גיבוש. חוץ, קיץ, חופש גדול, פעילות לחופש גדול, פעילות סניפית, פעילות שבטית.


 



קבצים מצורפים

פוסטים נוספים