מחלקת הדרכה

נושא: כללי
תת נושא: כלליתנועת אריאל
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: קלילה

חלק מתנועה (פעולה)

מתאים ל: שבת, יום חול


 


 


עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:


בונים מסגרת (פעולה)


התורה- דרך חיים (פעולה)


 


 


פעולה ראשונה מתוך מערך הפעולות לשבטים גלעד-דביר בנים בחודש ארגון תשע"ח.


לפעולה השניה-


לפעולה השלישית-


 



1.      החניכים יזהו את כוחה של קבוצה על פני היחיד.


2.      החניכים ילמדו את ערכה של השתייכות לקבוצה, לתנועה.


3.      החניכים יכירו בחשיבותו של כל יחיד בתנועה.


 


 





  • רצף תמונות


  • צ'ופרים 'כל %חד חשוב' לפי מספר החניכים.

 



חלק מקבוצה


'הג'ונגל': נסביר לחניכים שאנחנו יוצאים למסע רציני בג'ונגל. נתחיל במסע דמיוני (אפשר ברחוב, בדשא, או אפילו בכיתה).


אנחנו מתקדמים יחד כל הקבוצה כשלפתע בדרך יש בור ענק. נבקש מהחניכים למצוא פיתרון איך לעבור (אולי שרשרת אנשים, אולי כל אחד יעשה לחברו סולם גנבים).


לאחר שנעבור, נמשיך בדרכנו עד שניתקע בסלע ענק החוסם את הדרך. איך עוברים? (אולי נרים אותו יחד, אולי נתפס מעליו).


בהמשך נפגוש קוף שגונב לאחד מאיתנו את התיק (נקיף ונלכוד אותו  יחד), יהיה חבר שנופל לנהר ומתחיל להיסחף (ניצור שרשרת ונושיט לו יד), נמר שמתנפל עלינו (נתקיף אותו יחד).


הערה: ככל שנכניס את החניכים לדמיון המודרך הזה כך הם ייהנו יותר מהמשחק ויקלטו טוב יותר את העניין.


 


לאחר המשחק נשב ונחשוב מה "עברנו".


כל האתגרים שניצבו לפנינו היו קשים  לאין ערוך לוּ היה אחד מאיתנו ניצב מולם לבד.


לקבוצה יש כוח רב לחולל תהליכים, לעמוד בפני אתגרים, זו בעצם מדינה, ארגון, תנועה.


 


 



תנועת הנוער שלי


משחק: ג'וייסטיק: נעמיד את החניכים בשורה, בקצה השורה נעמיד כסא עם חפץ מסויים.


כל אחד מהחניכים מחזיק את האגודל של החניך שמימינו, כולם עוצמים את העיניים. החניך שעומד בקצה הרחוק מהכסא הוא הג'וייסטיק, כלומר הוא היחיד העומד בעיניים פתוחות ומסתכל אל הכסא. המטרה שלו היא לכוון בעזרת תנועות את החניך שליד הכיסא בשביל  שיגיע לחפץ שעל הכיסא. הג'וייסטיק מזיז את ידו והחניך שלידו עושה בדיוק את אותה תנועה שהרגיש, עם ידו האחרת. כך "מעבירים" את התנועה עד שהיא מגיעה לאחרון.  בעזרת ההכוונה של הג'וייסטיק והעברת התנועות הוא צריך לתפוס את החפץ.


נשב במעגל ונפרוש לפני החניכים רצף של תמונות (נספח 1): מעמד הר סיני, בניין בית המקדש, גמרא, הרמב"ם, הרב קוק, הכרזת המדינה, כיבוש הכותל, סמל אריאל, ואחרונה חביבה – תמונה של דמות ריקה.


נסביר: העולם עובר תהליך של אלפי שנים, מאז לידתו של העם היהודי. מטרת התהליך הוא להוביל את העולם להיות עולם המתנהל על-פי דבר ה', כלומר מקום טוב ומלא אור ושמחה. הרבה דברים קרו בתהליך הזה – קבלת תורה, בניין בית המקדש וכולי.. כעת הגענו לשלב שיש לנו מדינה ויש לנו את תנועת אריאל שמקדמת את עם ישראל בקדושה והנה הגיע התור שלי… של כל אחד מאיתנו- זו הדמות האחרונה. יש לנו את הזכות להיות חלק מקבוצה גדולה שלוקחת חלק בתהליך האדיר שהעולם עובר.


 


 



נסכם בקטע 'כל %חד חשוב': כל אחד מאיתנו הפועל בתנועה חשוב מאוד.


 


המחשב שלנו הו% ממודל ישן, %ף על פי כן הו% פועל די טוב, פרט ל%חד המקשים שמת. יש בו %רבעים ושישה מקשים הפועלים ב%ופן המניח %ת הדעת, %ך %חד המקשים %ינו פועל ומקלקל %ת השורה.


 


לעתים נר%ה כ%ילו העולם כולו פועל כמו המחשב שלנו הזה. כלומר, ל% כל ה%נשים שת%מר לעצמך: %ין זה משנה


שהרי %ינני %ל% %דם %חד, %מנם %ני ל% עושה כלום, %ך גם ל% %שבש כלום.


%ל% שבכל ז%ת יש חשיבות %דירה לדברים שה%דם הבודד עושה.


הבסיס לכל צוות %ו לשותפות %מיתית בקהילה, הו% שיתוף פעולה מל% של כל %חד.


לכן, להב% %ם תחשוב שהינך רק %דם %חד, שמ%מציו %ינם מוסיפים ו%ינם גורעים, זכור %ת המחשב שלנו.


 


 


 


 


 


 


תיוג: תנועת אריאל, תנועת הנוער אריאל, אריאל, חודש ארגון תשע"ח, חשיבות הקבוצה, השתייכות לקבוצה, השתייכות לתנועת אריאל, תפקידנו בתנועה, כל אחד חשוב, כל אחד משפיע, לכל אחד יש תפקיד, לכל אחד יש השפעה.


 


 



נספח 1: רצף תמונות


 

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים