אושרית סטבסקי, סניף חומת שמואל

נושא: אחדות וערבות
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: קלילה

סטיגמות (פעולה)

מתאים ל: שבת


 


 


עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:


סל המחשבות


לב האדם לאדם (פעולה)


 


 


 


 






  • להראות עד כמה אנחנו חיים וחושבים ע"פ סטיגמות.


  • שהחניכות תבנה שבד"כ סטיגמות זה דבר לא אמיתי וחסר משמעות. מתוך כך יוצא שלהבא החניכות יחשבו קצת ויותר ישימו לב לפני שהן משתמשות בסטיגמות. (סטיגמות זה בדרך כלל הסקת מסקנות על עניין פנימי על פי דבר חיצוני.)

 




מכינים מראש הרבה כרטיסיות עם פרטים שונים, כמו שם, מקום מגורים, מקצוע, תחביב, מצב משפחתי וכו'. מכינים גם כרטיסיות עם ארצות מוצא שונות.


על החניכים להתאים "פרטי קורות חיים" לכל אדם רק ע"פ ארץ המוצא שלו- מה שמתאים לארץ המוצא.


לדוגמא, אם ארץ המוצא היא הונגריה, הייתי מתאימה לה את הפרטים הבאים:


שם- שפרה גבוורצמן. מקצוע- מורה. תחביב- סריגה. תכונת אופי- מסודרת. וכן הלאה….


 


שלב זה מדגים עד כמה אנחנו חושבים וחיים ע"פ סטיגמות.


 


 




בשלב זה משחקים כל מיני משחקים, לא משנה איזה, העיקר שיש בהם מנצחים ומפסידים.


לפני כל משחק המדריכה אומרת משהו בסגנון של-"סתם שתדעו, במשחק הזה, תמיד כל הבנות עם המשקפיים נפסלות ראשונות"


או-"מחקרים חדשים מוכיחים שלבכורות יש סיכוי טוב לנצח במשחק הזה".


כמובן שאלו אימרות חסרות כל היגיון ואמיתות, והחניכות די מתרגזות וטורחות כל הזמן להוכיח שזה אחרת.


 


 




מנהלים דיון:




  • אתן מסכימות עם האימרה שאמרתי קודם על המשחק ההוא?


  • למה היא לא נכונה?


  • שמתן לב שהצלחתן להרכיב פרטים שלמים על אדם רק על פי הארץ מוצא שלו?


  • מה זה אומר עלינו ועל אורח החשיבה שלנו??

 


 


 


 



 


 


 


תיוג: סטיגמות, סתיגמות, סטיגמה, לחשוב עפ"י סטיגמות, הסטיגמות בחברה, חשיבה מוקדמת על מישהו, להסתכל על החיצוניות, דעות קדומות, מרוקאים, תימנים, עדות, חברה, מוצא, חברה עם סטיגמות, חברה של סטיגמות, חשיבה לפי סטיגמות, קיטלוג, לקטלג, הכללות, להכליל קבוצת אנשים.


 

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ספירת יהלומים

"אינך מתעייף או נחלש כשאתה סופר משהו שהוא יפה כיהלום".
קטע מרגש על יופיו של כל יהודי.