רחל צופיה מרמור, סניף סנהדריה

נושא: במעגל השנה
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

למצות את החופש (פעולה)



מתאים ל: יום חול

 

 

עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:

הזמן קצר והמלאכה מרובה (פעולה) לחופש הגדול.

מה אתה עושה כשאתה קם בחופש?(פעולה)

 

 



מיצוי עד כמה שאפשר של החופש.

 

 




פורסים על הרצפה כרטיסיות של מטרות מהחופש. לדוגמא:



  • לקום כל יום בזמן


  • לטוס לחו"ל


  • לעשות את האומגה הכי ארוכה בארץ


  • להרוויח כסף (לעבוד)


  • לעזור בבית


  • ללמוד אנגלית


  • לעשות קורס עזרה ראשונה


  • להתנדב במד"א


  • לבקר את סבא וסבתא


  • לנסוע למחנה


  • לנסוע לטיול ל 3 ימים


  • ללמוד לנגן

 

נותנים לחניכים לוח חופש, ונותנים להם לתכנן את הלוח שלהם.

(מומלץ שיהיה כתוב בלוח את כל הפעילויות של הסניף בחופש

 

אח"כ שואלים אותם- כמה דברים הם היו רוצות להכניס והם לא יכולים?

עושים דיון על כמה אני מנצל את החופש שלי? כמה אני "אני" בחופש? מה המטרה של החופש?..

 

צופר: "החירות האמיתית היא היכולת של האדם להיות נאמן לעצמיותו, לצלם האלוקים שבקרבו והיא המאפשרת לאדם להרגיש את חייו בתור חיים משמעותיים , ששווים את ערכם."  מתוך אמרי הראי"ה , "חירותינו" 

 


 




בשביל להרגיש משמעותיים, אנחנו לו צריכים לעשות דברים לא נורמליים.


אלא אנחנו צריכים לעשות את מה שאנחנו רוצים בעומק הלב. ולא דווקא מה שחברנו עושים.


 


 



 


 


תיוג: החופש הגדול, חופש גדול, חופשה ארוכה, מה לעשות בחופש, איך לנצל את החופש, מנצלים את החופש, ניצול של החופש, לנצל את הזמן, ניצול זמן, תכנון זמן, לעשות דברים משמעותיים, לא לבזבז את הזמן, חופש משמעותי, הכנה לחופש משמעותי, להפוך את החופש למשמעותי.


 

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים