מחלקת הדרכה

נושא: ארץ ישראל
סוג פעילות: חומרי העשרהסיפור או משל
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: קלילה

פסח בקראוילה

 מתאים ל: שבת, יום חול


 


 


עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:


מנורת האמונה


ליל הסדר?! (פעולה)


 


 


הַשָּׁנָה, פֶּסַח שֶׁלָּנוּ קְצָת עָצוּב.


 


לִפְנֵי שָׁלוֹשׁ שָׁנִים, בְּפֶסַח תשס"ה, עֲדַיִן גַּרְנוּ בַּבַּיִת הַיָּפֶה וְהַגָּדוֹל שֶׁלָּנוּ בְּגוּשׁ קָטִיף.


 


גַּרְנוּ קָרוֹב לַיָּם, וְהָיוּ עֵצִים יָפִים, וַהֲמוֹן יָרֹק בָּעֵינַיִם, וְחוֹל נָקִי וָרַךְ, וּשְׁכֵנִים נֶהֱדָרִים. וְכָל כָּךְ שָׂמַחְנוּ לָגוּר שָׁם. הִרְגַּשְׁנוּ שָׁם בְּנֵי חוֹרִין.


 


בְּאוֹתוֹ קַיִץ גֹרַשְׁנוּ מִגּוּשׁ קָטִיף, וְהַבַּיִת שֶׁלָּנוּ וְכָל הַיִּישׁוּב שֶׁלָּנוּ נֶהֶרְסו.


שָׂמוּ אוֹתָנוּ בְּבֵית מָלוֹן לְמֶשֶׁךְ חָדְשַׁיִּם.


שֶׁלֹּא תְּקַנְּאוּ – זֶה מַמָּשׁ לֹא כֵּיף לָגוּר בְּבֵית מָלוֹן כָּל כָּךְ הַרְבֵּה זְמָן,


כְּשֶׁאֵין לְךָ בִּכְלָל בַּיִת לַחֲזוֹר אֵלָיו.


 


כַּמָּה שָׁבוּעוֹת לִפְנֵי פֶּסַח תשס"ו עָבַרְנוּ לְקַרָאוִילָה.


זֶה נִשְׁמַע כְּאִלּוּ שֶׁזֶּה מַשֶּׁהוּ יָפֶה, אֲבָל זֶה בַּיִת מְאֹד לֹא מֻצְלָח.


בְּכָל זֹאת אִמָּא וְאַבָּא שָׂמְחוּ כְּשֶׁעָשִׂינוּ שָׁם אֶת לֵיל הַסֵּדֶר וְקִוִּינוּ שֶׁתּוֹך שָׁנָה-שְׁנָתַיִּים כְּבָר נַעֲבוֹר לְבֵית קֶבַע אֲמִתִּי.


 


הַשָּׁנָה, תשס"ח, אֲנַחְנוּ עֲדַיִן בְּקַרָוִילָה.


גֶּשֶׁם מְטַפְטֵף עָלֵינוּ דֶּרֶךְ הַגַּג, וְיֵשׁ בֹּץ בְּכָל מָקוֹם, וְלֹא בָּרוּר מָתַי יַתְחִילוּ לִבְנוֹת לָנוּ בָּתִּים.


לֹא טוֹב לָנוּ כָּאן. אֲנִי מִתְפַּלֵּל שֶׁבְּקָרוֹב מַמָּשׁ יִבְנוּ לָנוּ בָּתִּים,


וְשֶׁבְּפֶסַח הַבָּא כְּבָר נוּכַל לִהְיוֹת בְּבַיִת מִשֶּׁלָּנוּ.


לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין!


 


(אלישיב בן 12, מתוך אתר כחול ולבן)


 


 



 


 


תיוג: גוש קטיף, הגוש, החיים אחרי הגירוש, מפונים, קראווילות, פינוי, מגורשים, לאחר הגירוש, פסח, ניסן, ליל הסדר.


 


 

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

חוקיות

משחק שבו חניך אחד יוצא החוצה ושאר החניכים מסכמים על חוק מסוים שלפיו הם יענו לשאלותיו של החניך. על החניך לגלות מה החוק.

לימוד על ארץ ישראל

מקור עוסק בקדושת הארץ.
לימוד משותף קצר על הקשר בין עמ"י לא"י ועל תפקידנו ביישובה וטיפוחה.