רעות בארי, נו"ש

נושא: בין אדם לחברו
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

חיסרון בית המקדש (פעולה)

מתאים ל: שבת, יום חול


 


 


עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך


בית המקדש בימינו יחודש- פעולה


הגעגוע לירושלים – פעולה


בכלא הרוסי – סיפור


 






  1. החניכים ירגישו את הקושי בחיסרון בית המקדש.


  2. החניכים יצפו יותר לבניין המקדש

 





  • תמונה עם הרבה פרטים

 



בוחרים מתנדב, מראים לו תמונה, והוא מנסה לתאר אותה לשאר השבט.

בוחרים מתנדב נוסף, מראים לו תמונה, לוקחים לה אותה, ומבקשים גם ממנו לתאר את התמונה.


בוחרים מתנדב שלישי, מתארים לו תמונה, והוא מנסה לתאר אותה לשאר השבט.


מובן שלחניך השלישי הכי קשה לעמוד במשימה.


 


 



החניכים ישחקו משחקים בלי קטע, לדוג' הדגל בלי דגל, מסירות בלי כדור, תופסת בלי תופס וכו'.


אפשר לקחת משחקים ולעשות אותם פחות מגניבים, כמו 3 מקלות עם שני מקלות ואז לעשות שוב כמו שצריך.


 


 



פותחים דיון על חיסרון בית המקדש:




  • האם בית המקדש באמת חסר לנו?


  • איך נגרום לעצמינו לחוש בחסרונו?

 



החניך הראשון מסמל את הדור שבית המקדש היה קיים בימיו. החניך השני מסמל את הדור שבית המקדש נחרב בימיו,


והחניך השלישי מסמלת את דורנו, שלא זכינו לחזות, אלא רק לשמוע על בית המקדש.


במשחקים פחות נהננו- כי לא היה בהם את העניין המרכזי. היה חסר בהם משהו. גם בחיינו חסר כעת חלק. ואנחנו מתפללים  לה' ששלים לנו את החסרון, ויבנה לנו את בית המקדש.


 


 



 


 


 


 תיוג: בית המקדש, בית מקדש, בציפיה לבניין אריאל, בציפיה למקדש, חיסרון המקדש, החיסרון בלי בית מקדש, בית המקדש חסר לנו, חורבן הבית, חרבן הבית, חורבן בית המקדש, מה חסר לנו בלעדיו, עקבתא דמשיחא, מה חסר לנו בלי בית מקדש, להתגעגע לבית המקדש, לצפות לבית המקדש, מצפים למקדש, ט' באב, תשעה באב, בין המיצרים, שלושת השבועות.

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

חרם חברתי

קטע עוסק באחדות.
ההשפעה של חרם חברתי על חייו של ילד